Grafiek van de week

PLUS: Geduld en overtuiging!

Goedendag allemaal,

Niemand heeft een glazen bol. Dus mensen die naar mij toe komen:

“Ik verwacht dat Iran een aanval gaat doen, moet ik mijn bitcoin verkopen?”

“Ik verwacht dat we nog een stuk lager kunnen gaan!” 

Als je dit denkt, verkoop dan vooral. Maar weet Ă©Ă©n ding!

De beste dingen in het leven komen met geduld. En geduld is een goede eigenschap met betrekking tot bitcoin.

âťť

BTC geeft ons armen de kans om ook rijk te worden, als onze overtuiging en geduld standhouden!

Iemand op Reddit

Ik ben er heilig van overtuigd dat bitcoin op de lange termijn in waarde toeneemt.

Daarbij schat ik de kans positief in dat we in de komende 12-15 maanden flink hoger zullen gaan (P.S. dit is geen investeringsadvies). Maar ik weet niet wat de prijs morgen, volgende week of volgende maand zal gaan doen. Dus de weg naar nieuwe hoogtes is onbekend.

Daarnaast zijn er geen zekerheden in het leven en kan ik er naast zitten. Onzekerheden zijn lastig voor mensen. Het maakt de wereld onvoorspelbaar.

Verder zijn er verschillende theorieën over de verwachte koers van de markten. Ik hoor zowel positieve als negatieve voorspellingen. Beide kanten met goede argumenten.

Voor de bitcoin HODLERS kan on-chain data wat houvast bieden.

Grafiek van de week

De Bitcoin Lange Termijn Holders Supply stijgt nu snel. Coins die door ETF's zijn gekocht, hebben nu de 155+ dagen bereikt die nodig zijn om als LTH (Lange Termijn Holder) te worden aangeduid. LTH is een belangrijke on-chain indicator omdat deze coins een veel kleinere kans hebben om snel uitgegeven te worden.

“We zien een substantiële distributie van Long-Term Holders (LTH), typisch voor macro-topformaties, tijdens de ATH in maart. Minder dan 1,7% van de handelsdagen heeft ooit een grotere distributiedruk gezien. Recentelijk is deze indicator weer positief geworden, wat aangeeft dat de LTH-cohort de voorkeur geeft aan het vasthouden van hun coins”

LTH beginnen vaak te verkopen als de prijs richting nieuwe hoogtes stijgt. Dit gebeurde ook tijdens de laatste ATH. Maar ondanks deze verkoopdruk door LTH's tijdens de laatste ATH, blijft de waarde die door LTH wordt vastgehouden historisch hoog in vergelijking met eerdere all-time high-uitbraken.

Hieruit kunnen we concluderen dat:

  • er een potentieel is voor verdere verkoopdruk door LTH's als de BTC-prijs in de toekomst stijgt.

  • hoewel de prijzen de laatste tijd zijwaarts / neerwaarts zijn gegaan, deze investeerders steeds minder bereid zijn hun coins bij lagere prijzen te verkopen.

oftewel: De LTH lijken geduldig en standvastig, ondanks de onrustige marktomstandigheden.

Conclusie: Er is veel overtuiging bij de LTH’s. Ze hebben geen paniek verkopen gedaan tijdens de grote daling van vorige week (zie hier) en tonen geduld!

Belangrijkste dingen van vandaag

  • Na enkele maanden van relatief hoge verkoopdruk lijkt het gedrag van Bitcoin-houders weer te verschuiven naar HODLING en accumulatie.

  • In vergelijking met eerdere cycli waarin All-Time Highs (ATH's) werden doorbroken, wordt momenteel een relatief groot percentage van de netwerkrijkdom vastgehouden door de LTH-cohort.

  • Over het algemeen wijzen de on-chain condities op hoge overtuiging onder de Bitcoin-houders.

Wat vond je van de editie van vandaag?

Login or Subscribe to participate in polls.

Review of the day

Allereerst thanks voor iedereen die de nieuwsbrief heeft beoordeeld. Over tijd geeft dit mij een beter inzicht wat de lezers willen. En een extra bedankje voor degene die ook nog een leuke reactie achterlaten. Wordt gewaardeerd en ik lees ze allemaal.